Bild: Joseline Weinberg
Akademischer und beruflicher Werdegang
Beruflicher Werdegang
09/ 2023-heute Akademische Mitarbeiterin im Forschungsprojekt ccPENDL: „Campus-Community-Partnerschaften zum Einsatz digitaler Lernverlaufdiagnostik“ 11/ 2018–05/2023 Wissenschaftliche Mitarbeiterin im Forschungsprojekt LEITER: „Lehrenden-Eltern-Interaktion: Mit schulischer Teilhabe zum Erfolg von Jugendlichen mit und ohne Migrationshintergrund“, Institut für Psychologie, Leibniz Universität Hannover Akademischer Werdegang
12/ 2020–12/2023 Promotion im Fach Entwicklungspsychologie (Dr. phil.) Leibniz Universität Hannover, Institut für Psychologie. Arbeitstitel: „Towards a resolution of ethnic comparative research with minority and majority adolescents” (Betreuer: Prof. Dr. Peter F. Titzmann) 2017 M. Sc. Klinische Psychologie, Ruhr-Universität Bochum, Austauschsemester 2016–2018 M. Sc. Gesundheits- und Klinische Psychologie, Universität Babeș-Bolyai, Cluj-Napoca, Rumänien 2015 B. Sc. Psychologie, Erasmussemester, Universität Leipzig 2013–2016 B. Sc. Psychologie und Erziehungswissenschaft, Universität Bukarest, Rumänien Publikationen und Konferenzbeiträge
Publikationen und Konferenzbeiträge
Publikationen
- Paizan, M. A., Benbow, A. E. F., Aumann, L., & Titzmann, P. F. (2021). Home-Learning during COVID-19: The Psychological Adjustment of Minority and Majority Adolescents. School Psychology.https://doi.org/10.1037/spq0000489
- Benbow, A. E. F., Aumann, L., Paizan, M. A., & Titzmann, P. F. (2021). Everybody needs somebody: Specificity and commonality in perceived social support trajectories of immigrant and non-immigrant youth. New Directions for Child and Adolescent Development. https://doi.org/10.1002/cad.20393
- Titzmann, P. F., Paizan, M. A., Aumann, L. (2023). Socialization. In E. Neblett & W. Tropp-Gordon (Eds.), Encyclopedia of Adolescence, 2nd Ed. https://doi.org/10.1016/B978-0-12-373951-3.00092-2
- Paizan, M. A., Benbow, A. E. F., & Titzmann, P. F. (2024). Relationship Quality in Student-Teacher-Dyads: Comparing Student and Teacher Determinants in Multicultural Classrooms. International Journal of Intercultural Relations. https://doi.org/10.1016/j.ijintrel.2024.102006
- Paizan, Mădălina-Alexandra: Towards a Resolution of Ethnic Comparative Research with Minority and Majority Adolescents. Hannover : Gottfried Wilhelm Leibniz Universität, Diss., 2024, 138 S., DOI: https://doi.org/10.15488/16021
- Konferenzbeiträge
- Symposium Presentation (“Relationship Quality in Teacher-Student-Dyads: Comparing Student and Teacher Determinants in Multicultural Classrooms”) auf der Cultural Diversity, Migration, and Education Conference (CDME) in Potsdam, Deutschland, 08/
2021 - Präsentation im Forschungskolloquim des Instituts für Psychologie: „How to best support minority and majority adolescents in multicultural schools”, 12/
2021 - Scientific Poster Presentation (“Students’ need to belong: the role of teacher beliefs, culturally responsive teaching and teacher-student-perceptions”) auf der 26th Biennial Meeting of the International Society for the Study of Behavioural Development (ISSBD), 06/
2022 - Research Talk („Relationship Quality in Multicultural Classrooms: Comparing Student and Teacher Determinants”) auf den 52. DGPs-Kongress in Hildesheim, Deutschland, 09/
2022 - Dissertation Presentation (“Towards a resolution of ethnic comparative research with minority and majority adolescents”) auf der Cultural Diversity, Migration and Education Conference (CDME) in Halle, Deutschland, 08/
2023