DE / EN
Dr. Mădălina-Alexandra Paizan

Dr. Mădălina-Alexandra Paizan

Akademische Mitarbeiterin
Universität Mannheim
Fakultät für Sozial­wissenschaften
A 5, 6
Bauteil B – Raum B 241
68159 Mannheim
  • Akademischer und beruflicher Werdegang

    Beruflicher Werdegang

    09/2023-heute Akademische Mitarbeiterin im Forschungs­projekt ccPENDL: „Campus-Community-Partnerschaften zum Einsatz digitaler Lernverlaufdiagnostik“
    11/2018–05/2023 Wissenschaft­liche Mitarbeiterin im Forschungs­projekt LEITER: „Lehr­enden-Eltern-Interaktion: Mit schulischer Teilhabe zum Erfolg von Jugendlichen mit und ohne Migrations­hintergrund“, Institut für Psychologie, Leibniz Universität Hannover

    Akademischer Werdegang

    12/2020–12/2023 Promotion im Fach Entwicklungs­psychologie (Dr. phil.) Leibniz Universität Hannover, Institut für Psychologie. Arbeits­titel: „Towards a resolution of ethnic comparative research with minority and majority adolescents” (Betreuer: Prof. Dr. Peter F. Titzmann)
    2017 M. Sc. Klinische Psychologie, Ruhr-Universität Bochum, Austauschsemester
    2016–2018 M. Sc. Gesundheits- und Klinische Psychologie, Universität Babeș-Bolyai, Cluj-Napoca, Rumänien
    2015 B. Sc. Psychologie, Erasmussemester, Universität Leipzig
    2013–2016 B. Sc. Psychologie und Erziehungs­wissenschaft, Universität Bukarest, Rumänien
  • Publikationen und Konferenzbeiträge

    Publikationen und Konferenzbeiträge

    Publikationen

    • Paizan, M. A., Benbow, A. E. F., Aumann, L., & Titzmann, P. F. (2021). Home-Learning during COVID-19: The Psychological Adjustment of Minority and Majority Adolescents. School Psychology.https://doi.org/10.1037/spq0000489
    • Benbow, A. E. F., Aumann, L., Paizan, M. A., & Titzmann, P. F. (2021). Everybody needs somebody: Specificity and commonality in perceived social support trajectories of immigrant and non-immigrant youth. New Directions for Child and Adolescent Developmenthttps://doi.org/10.1002/cad.20393
    • Titzmann, P. F., Paizan, M. A., Aumann, L. (2023). Socialization. In E. Neblett & W. Tropp-Gordon (Eds.), Encyclopedia of Adolescence, 2nd Ed. https://doi.org/10.1016/B978-0-12-373951-3.00092-2
    • Paizan, M. A., Benbow, A. E. F., & Titzmann, P. F. (2024). Relations­hip Quality in Student-Teacher-Dyads: Comparing Student and Teacher Determinants in Multicultural Classrooms. International Journal of Intercultural Relations.  https://doi.org/10.1016/j.ijintrel.2024.102006
    • Paizan, Mădălina-Alexandra: Towards a Resolution of Ethnic Comparative Research with Minority and Majority Adolescents. Hannover : Gottfried Wilhelm Leibniz Universität, Diss., 2024, 138 S., DOI: https://doi.org/10.15488/16021
    • Konferenzbeiträge
    • Symposium Presentation (“Relations­hip Quality in Teacher-Student-Dyads: Comparing Student and Teacher Determinants in Multicultural Classrooms”) auf der Cultural Diversity, Migration, and Education Conference (CDME) in Potsdam, Deutschland, 08/2021
    • Präsentation im Forschungs­kolloquim des Instituts für Psychologie: „How to best support minority and majority adolescents in multicultural schools”, 12/2021
    • Scientific Poster Presentation (“Students’ need to belong: the role of teacher beliefs, culturally responsive teaching and teacher-student-perceptions”) auf der 26th Biennial Meeting of the International Society for the Study of Behavioural Development (ISSBD), 06/2022
    • Research Talk („Relations­hip Quality in Multicultural Classrooms: Comparing Student and Teacher Determinants”) auf den 52. DGPs-Kongress in Hildesheim, Deutschland, 09/2022
    • Dissertation Presentation (“Towards a resolution of ethnic comparative research with minority and majority adolescents”) auf der Cultural Diversity, Migration and Education Conference (CDME) in Halle, Deutschland, 08/2023