Bild: Alexander Münch
Beruflicher und akademischer Werdegang
Beruflicher Werdegang
seit 2024 Research Assistant im Projekt “True, false or uncertain? Determinants of memory for truth-value feedback”, Universität Mannheim 2019 – 2021 Research Fellow im Projekt “Dual-recollection theory as a new approach in research on episodic memory: Specificity of perceptual and semantic features processing”, Cardinal Stefan Wyszyński Universität Warschau Akademischer Werdegang
seit 2019 Doktorandin in Psychologie, Cardinal Stefan Wyszyński Universität Warschau 2022 PROM Programm, Universität Marburg 2011 – 2016 M.A. (Hons), Psychologie, Cardinal Stefan Wyszyński Universität Warschau 2014 – 2015 Auslandssemester, Universität Mannheim Publikationen
- Ford, D. und Nieznański, M. (2024). The effect of value on context and target recollection in memory for truth and falsity. Memory & Cognition, 52, 1451-1462.
- Nieznański, M., Obidziński, M. und Ford, D. (2024). Does context recollection depend on the base-rate of contextual features? Cognitive Processing, 25, 9–35.
- Ford, D. und Nieznański, M. (2023). Cognitive load reduces context recollection for true sentences. Journal of Cognitive Psychology, 35, 663–676.
- Nieznański, M., Ford, D. und Obidziński, M. (2023). Representation of shared surface information and false memory for abstract versus concrete pictures in the conjoint recognition paradigm. Psychological Research, 1–24 (forthcoming).
- Niedziałkowska, D. und Nieznański, M. (2021). Recollection of “true” feedback is better than “false” feedback independently of a priori beliefs: an investigation from the perspective of dual-recollection theory. Memory, 29, 1186-1196.
Forschungsinteresse
- Gedächtnis für Wahrheit und Falschheit
- Wertebasiertes Gedächtnis
- Falsches Gedächtnis
- Erinnerungs- und Vertrautheitsprozesse
- Sprachverarbeitung
- Prozesse der exekutiven Funktionen
Lehre
2023
Erasmus+, Universität Lisbon
- 1-wöchiges Seminar: Memory for truth and falsity
2022 – 2023
Cardinal Stefan Wyszyński Universität Warschau
- Kurse: Statistik (SPSS), Forschungsmethoden in Psychologie
- Betreuung eines Studierenden-Projektes: Hindsight bias and construal levels