Oke Bahnsen has defended his dissertation
After the successful defense of his thesis earlier this month Oke celebrated with our chair.
Former PhD student Benjamin Engst appointed Associate Professor at the Norwegian University of Science and Technology
We are all very proud of Dr Benjamin Engst, former CDSS doctoral student at our Chair, who will be Associate Professor of Political Science within Public Policy & Administration at NTNU in Trondheim this August.
Klausureinsicht Einführung in die Politikwissenschaft
Am 23.1.2024 von 14 bis 17 Uhr findet die Klausureinsicht für die VL “Einführung in die Politikwissenschaft” in Raum B 219 in A5, 6 statt. Bitte melden Sie sich an unter methods@uni-mannheim.de. Ohne Termin ist keine Einsicht möglich. Bitte bringen Sie ein Ausweisdokument mit.
Exam Review EPR on January 10, 2024
Students who would like to look at their EPR (Empirical Political Research) exam should come to room B 221 in A5, 6 on Wednesday, January 10th 2024 between 9:00 and 10:00.
Chair Christmas Event 2023
For this year's Christmas event, Thomas and the Chair visited the Escape Room “Psychiatry”.
“FDP macht gegen 'XXL-Landtag' mobil”
In einem Interview mit dem Mannheimer Morgen steuert Thomas Gschwend seine Meinung und Expertise zum FDP-Volksbegehren “XXL-Landtag verhindern!” bei.
“Das Urteil hat womöglich Auswirkungen über Berlin hinaus”
In einem Interview mit der Heilbronner Stimme erklärt Thomas Gschwend, welche Konsequenzen das Urteil des Bundesverfassungsgerichts zur Wiederholung der Bundestagswahl 2021 in Berlin haben könnte.
Größere Wahlkreise führen nicht zu weniger Bürgernähe
In einer neuen Studie unter der Leitung des Mannheimer Politikwissenschaftlers Thomas Gschwend wurden Einstellungsunterschiede von Bürger*innen unterschiedlich großer Wahlkreise untersucht.
CDSS Publication of the Year Award for Oliver Rittmann
Oliver won the CDSS award for his publication “Legislators' Emotional Engagement with Women's Issues: Gendered Patterns of Vocal Pitch in the German Bundestag”
Thomas Gschwend new Dean of the GESS
Thomas Gschwend is the new Dean of the Graduate School of Economics and Social Sciences (GESS) at the University of Mannheim