Publikationen
- Brandt, M., Zaiser, A.-K. & Schnuerch, M. (2018). Homogeneity of item material boosts the list length effect in recognition memory: A global matching perspective. Journal of Experimental Psychology. Learning, Memory, and Cognition, 45(5), 834–850. https://doi.org/10.1037/xlm0000594
- Schnuerch, M., Steindorf, L. & Brandt, M. (2013). Factors influencing visual discrimination in complex geometrical configurations. In U. Ansorge (Hrsg.), Abstracts of the 55th Conference of Experimental Psychologists : TeaP 2013, (S. 421). , Pabst Science Publishers: Lengerich [u. a.].
- Boywitt, C. D. & Brandt, M. (2012). The primacy effect in memory for repetitions: Evidence for the role of lag between repetitions in source monitoring. Journal of Cognitive Psychology, 24(3), 295–305. https://doi.org/10.1080/20445911.2011.617303
- Schmid, J., Herholz, S. C., Brandt, M. & Buchner, A. (2010). Recall-to-reject: The effect of category cues on false recognition. Memory, 18(8), 863–882. https://doi.org/10.1080/09658211.2010.517756
- Buchner, A., Mayr, S. & Brandt, M. (2009). The advantage of positive text-background polarity is due to high display luminance. Ergonomics, 52(7), 882–886.
- Buchner, A. & Brandt, M. (2008). Gedächtniskonzeptionen und Wissensrepräsentationen. In J. Müsseler (Hrsg.), Allgemeine Psychologie (2. Aufl., S. 429–464). Berlin [u. a.]: Spektrum, Akad. Verl.
- Brandt, M. (2007). Bridging the gap between measurement models and theories of human memory. Zeitschrift für Psychologie = Journal of Psychology, 215(1), 72–85.
- Erdfelder, E. & Brandt, M. (2007). Memory measurement. In J. Wassmann (Hrsg.), Experiencing new worlds (S. 201–223). New York, NY [u. a.]: Berghan Books.
- Erdfelder, E., Brandt, M. & Bröder, A. (2007). Recollection biases in hindsight judgments. Social Cognition, 25(1), 114–131. https://doi.org/10.1521/soco.2007.25.1.114
- Brandt, M. & Erdfelder, E. (2006). Übersicht : Methoden und Statistik. In Handbuch der Allgemeinen Psychologie – Kognition (S. 677–684). Göttingen: Hogrefe.
- Buchner, A., Brandt, M., Bell, R. & Weise, J. (2006). Car backlight position and fog density bias observer-car distance estimates and time-to-collision judgments. Human Factors, 48(2), 300–317.
- Erdfelder, E., Buchner, A., Faul, F. & Brandt, M. (2004). GPOWER: Teststärkeanalysen leicht gemacht. In E. Erdfelder (Hrsg.), Allgemeine Psychologie und deduktivistische Methodologie (S. 148–166). Göttingen: Vandenhoeck & Ruprecht.
- Buchner, A. & Brandt, M. (2003). Further evidence for systematic reliability differences between explicit and implicit memory tests. The Quarterly Journal of Experimental Psychology. Section A, 56(2), 193–209.
- Buchner, A. & Brandt, M. (2003). The principle of multiple memory systems. In The principles of learning and memory (S. 93–111). Basel: Birkhäuser.
- Buchner, A. & Brandt, M. (2002). Gedächtniskonzeptionen und Wissensrepräsentationen. In J. Müsseler (Hrsg.), Allgemeine Psychologie (S. 493–534). Heidelberg: Spektrum, Akad. Verl.
- Brandt, M. (2001). Modellbasierte Analyse globaler Gedächtnismodelle. Theoretische Grundlagen, methodische Probleme und experimentelle Befunde . Lengerich: Pabst.
- Erdfelder, E. & Brandt, M. (2000). How good are fast and frugal inference heuristics in case of limited knowledge? Behavioral and Brain Sciences : BBS, 23(5), 747–748. https://doi.org/10.1017/S0140525X00293448