05/ | Academic assistant in the SchuMaS project at the University of Mannheim, teaching quality in heterogeneous contexts |
06/ | Trainee, Caritas Jugendhilfe Margaretenstift Saarbrücken |
12/ | Teacher at the Center for Creative Learning, Kaiserslautern |
07/ | Doctorate in the field of cognitive and developmental psychology, TU Kaiserslautern, internal doctoral student with a lectureship in psychodiagnostics |
05/ | Teacher training, Master of education, TU Kaiserslautern |
10/ | Teaching degree, Bachelor of Education, TU Kaiserslautern |
POSTERS
Laura Marzen, Kirstin Bergström, Maria Klatte and Thomas Lachmann. Effectiveness of the computer-based training program Lautarium on phonological Awareness, Reading and Spelling Abilities in German primary-school children. READ2018: International Interdisciplinary Symposium on Reading Experience & Analysis of Documents. Kaiserslautern, Germany
TALKS
Wirksamkeit des computerbasierten Trainingsprogramms Lautarium bei Kindern mit Lese-Rechtschreib-schwierigkeiten: eine randomisierte kontrollierte Studie. PaEpsy 2019. Universität Leipzig, Germany
PUBLICATIONS
Marzen, L. (2021). Wirksamkeit des computerbasierten Trainingsprogramms Lautarium bei Kindern mit Lese-Rechtschreibschwierigkeiten: eine randomisierte kontrollierte Studie. Kaiserslautern [Dissertation, Technische Universität Kaiserslautern].