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Fabienne Unkelbach, M.Sc.

Fabienne Unkelbach, M.Sc.

Akademische Mitarbeiterin
Universität Mannheim
Lehr­stuhl für Konsumenten­psychologie und Ökonomische Psychologie
A 5, 6 – Raum C 208
68159 Mannheim
Sprechstunde:
nach Vereinbarung
  • Forschungs­interessen

    • Political Psychology
    • Social Class
    • Social Influence
    • Brand Status
  • Akademischer und beruflicher Werdegang

    Beruflicher Werdegang

    seit 09/19 Akademische Mitarbeiterin am Lehr­stuhl für Konsumenten­psychologie und Ökonomische Psychologie, Universität Mannheim
    03/14–05/19 Wissenschaft­liche Hilfskraft am Lehr­stuhl für Mikrosoziologie und Sozialpsychologie, Universität Mannheim

    Akademischer Werdegang

    seit 09/19 Doktorandin, Graduate School of Economic and Social Sciences (GESS, Universität Mannheim)
    08/17 – 12/17 Auslands­semester an der Universität Bergen, Norwegen
    08/16 – 08/19 Master of Science Psychologie – Schwerpunkt Arbeit, Wirtschaft und Gesellschaft, Universität Mannheim
    08/13 – 07/16 Bachelor of Science Psychologie, Universität Mannheim
  • Publikationen und Konferenzbeiträge

    Publikationen

    Unkelbach, F., Brütting, T., Schilling, N., & Wänke, M. (2023). Looking competent does not appeal to all voters equally: The role of social class and politicians' facial appearance for voting likelihood. Personality and Social Psychology Bulletin. https://doi.org/10.1177/01461672231181465

    Unkelbach, F., John, M., & Vogel, V. (2023). Jumping on the bandwagon: The role of voters' social class in poll effects in the context of the 2021 German federal election. Politische Vierteljahresschrift, 64, 51–78. https://doi.org/10.1007/s11615-022-00417-3

    Bucher, H., Stroppe, A.-K., Burger, A., Faas, T., Schoen, H., Debus, M., Roßteutscher, S., Cohen, D., Huber, R., Jankowski, M., John, M., Menzner, J., Schimpf, C., Schnaudt, C., Steiner, N. D., Traunmüller, R., Unkelbach, F., Wegscheider, C., Welz, R., Wuttke, A., & Vogel, V. (2023). Special Issue Conclusion. Politische Vierteljahresschrift, 64, 207–219. https://doi.org/10.1007/s11615-022-00437-z

    Ausgewählte Konferenzbeiträge

    Unkelbach, F., John, M., & Vogel, V. (2022, July). Jumping on the bandwagon: The role of voters' social class in poll effects in the context of the 2021 German federal election. Talk presented at the Annual Meeting of the International Society of Political Psychology 2022, Athens.

    Unkelbach, F., Pschibilski, S., & Wänke, M. (2022, February). Voters‘ Political Orientation and the Preference for Competence and Warmth in the Political Context. Talk presented at 24 hours of Political Psychology – Scientific Online Meeting of the German Political Psychology Network.

    Unkelbach, F., Schilling, N., & Wänke, M. (2021, September). Looking competent does not appeal to all voters equally: The role of social class and politicians’ facial appearance for voting likelihood. Talk at the European Social Cognition Network (ESCON) Transfer of Knowledge Conference 2021 (virtual event).