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Dipl.-Psych. Tim Höfling

Dipl.-Psych. Tim Höfling
Doktorand
Universität Mannheim
Fakultät für Sozial­wissenschaften
L 13, 14 - 15 – Raum 201
68161 Mannheim
  • Forschungs­interessen

    • Link between emotional experience and emotional facial expression
    • Methods of facial expression research (in particular video-based automatic facial coding)
    • Processing of emotional stimuli and differential effects on facial expression (Automated Facial Coding & Facial EMG), body activity (SC, HR, Pupilvariation) and the brain (EEG)
    • Emotional response to brands and advertisements and their interactive influence on Key Performance Indicators
  • Akademischer und beruflicher Werdegang

    Akademischer Werdegang

    seit April 2019 Wissenschaft­licher Mitarbeiter am Lehr­stuhl für Klinische und Biologische Psychologie der Universität Mannheim
    09/2015 – 03/2019 Wissenschaft­licher Mitarbeiter im Projekt „Perceived Quality of Car Interiors“ an der HS Pforzheim für die Ford AG in Köln
    04/2015 – 03/2019 Wissenschaft­licher Mitarbeiter am Lehr­stuhl für Media Management und Werbepsychologie der Business School Pforzheim, sowie Leitung des Consumer Research Labs
    02/2015 Abschluss des Diplom­studien­gangs Psychologie mit der Diplomarbeit zum Thema „Effekte von tDCS auf die Emotions­regulation“
    01/2014 – 06/2014 Institut für Medizinische Psychologie und Verhaltensneurobiologie in Tübingen im Bereich Markenforschung mit funktioneller Magnetresonanztomographie
    10/2012 – 08/2013 Praktikant und Werkstudent bei der Daimler AG in Sindelfingen im Bereich Akzeptanz und Usability von Innovationen
    10/2010 – 09/2012 Wissenschaft­liche Hilfskraft am Institut für Wissensmedien (IWM) in Tübingen im Bereich digitaler Wissensaustausch
    2008 – 2015 Studium der Psychologie an der Eberhard-Karls-Universität in Tübingen
  • Publikationen und Konferenzbeiträge

    Publikationen

    • Ampferl, R., Rodemann, H. P., Mayer, C., Höfling, T. T. A., & Dittmann, K. (2018). Glucose starvation impairs DNA repair in tumour cells selectively by blocking histone acetylation. Radiotherapy and Oncology, 126(3), 465-470.
    • Höfling, T.T.A., Gerdes, A.B.M., Föhl, U., & Alpers, G.W. (submitted). Read my face: Automatic facial coding versus psychophysiological indicators of emotional valence and arousal.
    • Höfling, T.T.A., Alpers, G.W., Gerdes, A.B.M., & Föhl, U. (in prep.). You cannot lie to electrodes: Automatic facial coding and electromyography of active, passive and inhibited facial expression towards emotional faces.
    • Höfling, T.T.A., Föhl, U., Alpers, G.W., & Gerdes, A.B.M. (in prep.). The chocolate side of Automatic Facial Coding: Analysis of photo- and video-based prototypical emotional facial expression.
    • Höfling, T.T.A. & Föhl, U. (in prep.). Prediction of Advertisement Likeability with video-based measurement of emotional facial expression.
    • Höfling, T.T.A., Walter, N., Kuhlenkasper, T., & Föhl, U. (in prep.). Predicting Brand Loyalty through Attitudes, Experiences and Perceived Quality of high performing brands with semi-parametric mixed regression models.

    Konferenzbeiträge